سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درمان زگیل تناسلی با لیزر چگونه انجام می شود ؟

 

بهترین دکتر زگیل تناسلی می تواند به شما در رابطه با درمان، داروها و واکسن ها کمک های زیادی کند. زگیل ها توده های پوستی غیر سرطانی هستند که به دلیل عفونت ویروسی روی سطح پوست ایجاد می شوند. این عفونت توسط ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می شود. زگیل ها با رنگ و بافت پوست مطابقت دارند و می توانند سفت و برجسته باشند، اما همچنین می توانند تیره، صاف و نرم باشند. ظاهر زگیل ها بستگی به محل ایجاد آن ها دارد. زگیل تناسلی یکی از مهم ترین انواع زگیل است. زگیل تناسلی رشته های کوچک و گوشتی هستند که می توانند در هر نقطه از ناحیه تناسلی مردانه ظاهر شوند. عفونت از طریق تماس مستقیم با زگیل تناسلی یا پوست آلوده به ویروس و اغلب از طریق رابطه جنسی منتقل می شود. در مطالب زیر علاوه بر بهترین دکتر زگیل تناسلی به علائم زگیل تناسلی در مردان و تشخیص زگیل در زنان می پردازیم. سایت دکتر عاطفه نظری پاسخگوی سوالات شما دوستان گرامی است. 

علائم زگیل تناسلی در مردان

اکثر مردانی که زگیل تناسلی یا HPV دارند هیچ علامتی ندارند. اما برخی از آن ها دچار زگیل می شوند. علائم زگیل تناسلی در مردان به صورت برجستگی های گوشتی رنگ پوست و کوچک تا متوسط ??در نوک آلت تناسلی، در امتداد ساقه آن یا روی سطح کیسه بیضه و مقعد ایجاد می شود. سطح زگیل تناسلی ممکن است صاف یا کمی خشن باشد. گاهی اوقات آن ها می توانند به هم متصل شوند و ضایعات بزرگ گل کلم را تشکیل دهند.

این زگیل ها معمولا بدون درد هستند. زگیل تناسلی سرطان نیست. اما این ویروس باعث ایجاد تغییراتی در بدن می شود که می تواند در آینده باعث سرطان شود. پزشک تنها مدت ها پس از ابتلای فرد به زگیل تناسلی می تواند سرطان را تشخیص دهد زیرا سلول های آلوده به ویروس زگیل تناسلی به کندی رشد می کنند. این زگیل ها به صورت یک یا چند برآمدگی نزدیک به هم، در ناحیه اطراف بیضه، آلت تناسلی و مقعد ظاهر می شوند.

درمان زگیل تناسلی با لیزر چگونه انجام می شود ؟

لیزر امروزه یکی از رو های درمانی در دنیا است که اکثر افراد از آن رضایت دارند و بسیاری از درمان ها با موفقیت انجام شده است. زگیل تناسلی با روش لیزر یکی از بهترین روش ها است. روش های درمان این بیماری زگیل تناسلی با گاز CO2 انجام می شود که طی آن زائده ها به آرامی تبخیر شده و از بین می روند. پرتو لیزر به زگیل ها برخورد کرده و آن ها را از بین می برد که با بی حسی همراه است، این روش باعث رفع زگیل تناسلی می شود. در روش لیزر درمانی، پرتوهای لیزر این ویژگی را دارند که به عمق بافت های آسیب دیده نفوذ می کنند. و به این ترتیب زائده های ایجاد شده و ویروس عامل آن ها را از بین می برند. در روش درمان زگیل تناسلی با لیزر نسبت به سایر روش های درمانی تهاجم کامل تری دارد و نفوذ بیشتری دارد و به همین دلیل امکان بازگشت و تکثیر بیماری بسیار کم است.

زگیل تناسلی در مردان چگونه تشخیص داده می شود ؟

تشخیص زگیل تناسلی با بررسی سابقه پزشکی فرد و ظاهر زگیل ها انجام می شود. در مواردی که زگیل تناسلی در مردان علامت دار باشد، متخصصان مجرب با معاینه آن را تشخیص می دهند و در موارد مشکوک با انجام آزمایشات زیر زگیل تناسلی تشخیص داده می شود. گاهی اوقات زگیل فقط با روشی به نام استووایتنینگ آشکار می شود. در این روش محلول اسید استیک 5 درصد به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست مالیده می شود.

این کار باعث سفید شدن پوست آن ناحیه می شود. سپس برای مشاهده پوست اضافی باید از دستگاهی به نام کولپوسکوپی برای بزرگنمایی استفاده شود. اگر ضایعه غیرطبیعی یا مقاوم به درمان باشد، باید نمونه برداری شود. برخی از روش های آزمایشگاهی مانند آزمایش PCR برای تشخیص وجود عفونت ناشی از زگیل تناسلی مفید هستند و حتی می توانند میزان خطرناک بودن بیماری را تعیین کنند.

اهمیت واکسن HPV :

ویروس زگیل تناسلی که به عنوان HPV شناخته می شود، در حال حاضر یک ویروس رایج است و به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. افراد فعال جنسی به دلیل رعایت نکردن بهداشت در روابط جنسی خود به این بیماری مبتلا می شوند. بسیاری از خانم ها در ابتدا به زگیل تناسلی توجه نمی کنند و فکر می کنند که این بیماری شبیه زگیل های معمولی است، اما توجه داشته باشید که در صورت عدم پیگیری و درمان این بیماری ممکن است به سرطان دهانه رحم و یا سرطان مقعد مبتلا شوید.

چه افرادی نباید واکسن گارداسیل تزریق کنند ؟

گروه زنان باردار و شیرده در گروه افراد بسیار حساس قرار می گیرند و نباید خودسرانه از داروها استفاده کنند، این افراد نمی توانند واکسن گارداسیل را تزریق کنند. اگر سیستم ایمنی بدن شما ضعیف است، ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید. خانم هایی که عفونت واژن دارند، از عفونت های قارچی زنانه رنج می برند یا به مخمرهای قارچی حساسیت دارند، نباید این واکسن را تزریق کنند و قبل از تزریق باید با بهترین متخصص زنان مشورت کنند. برای دریافت مشاوره به سایت دکتر عاطفه نظری مراجعه نمایید.

تشخیص زگیل در زنان

از آنجایی که تشخیص زگیل تناسلی اغلب دشوار است، پزشکان از محلول رقیق اسید استیک برای سفید کردن زگیل‌ها استفاده می‌کنند و سپس با استفاده از ابزارهای خاصی مانند کولپوسکوپی آن‌ها را از بین می‌برند. معاینه منظم لگن و تست پاپ برای زنان مهم است. این به تشخیص تغییرات دهانه رحم ناشی از زگیل یا علائم اولیه سرطان دهانه رحم کمک می کند. در طی تست پاپ، پزشک از دستگاهی به نام اسپکولوم برای باز کردن دهانه رحم استفاده می کند، سپس از ابزاری برای نمونه برداری از سلول های دهانه رحم استفاده می کند. در نهایت سلول ها زیر میکروسکوپ مشاهده می شوند.

اگر پزشک برای تشخیص عفونت به آزمایش‌های اضافی نیاز داشته باشد، ممکن است بیوپسی انجام دهد و آن را برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه بفرستد. این به پزشک کمک می کند تا علائم سرطان دستگاه تناسلی یا رحم را تشخیص دهد. برای افرادی که در معرض خطر ابتلا به ویروس قرار دارند یا مبتلا به HPV تشخیص داده شدند، مهم است که معاینات منظم با پزشک خود داشته باشند تا مطمئن شوند همه چیز تحت کنترل است.