سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فیلر زیر چشم بهتر است یا مزوتراپی؟

تزریق فیلر به زیر چشم می تواند بسیاری مشکلات پوست اطراف چشم را از بین ببرد. هزینه فیلر زیر چشم در مقایسه با بسیاری از جراحی های سخت و پیچیده، کمتر و مناسب تر است. اکثر افرادی که بر اثر کهولت سن دچار تیرگی های اطراف چشم شده‌اند و خطوط زیادی را حوالی چشم مشاهده می نمایند، از این تکنیک استقبال می کنند. فیلر برند و انواع مختلفی دارد که هر یک با سوزن های خاصی و بدون هیچ دردی، به پوست تزریق می شوند. امروزه بسیاری از مردم طرف‌دار این تکنیک هستند. ازاین‌رو، می خواهیم به هزینه فیلر زیر چشم، عوارض تزریق فیلر، کاندیدای مناسب این روش و … بپردازیم. اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر دارید، در ادامه مقاله ما را همراهی نمایید.

تزریق فیلر چشم چگونه انجام می‌شود؟

با گذشت زمان امکان دارد زیر چشم ها گود یا چروک یا تیره شوند و بر زیبایی صورت تاثیر منفی بگذارند. این افراد کاندیدای مناسبی برای پرکننده زیر چشم هستند و می توانند زیبایی و جوانی چهره خود را بیشتر کنند. اگر که چشم های شما خسته به نظر می رسد فیلر چشم است گزینه مناسبی برای شما است. اسید هیالورونیک در زیر چشم استفاده می شود که یک ماده طبیعی در پوست است و با کمک این فیلر می توان فرورفتگی زیر چشم را پر کرد و این درمان امکان دارد به چند جلسه نیاز داشته باشد.

مهمترین دلیل گودی زیر چشم:

گودی در اثر پیری پوست به وجود می آید. هنگامی که تولید کلاژن و الاستین کم می شود، چین و چروک روی پوست به وجود می آید. کلاژن و الاستین مهم ترین پروتئین هایی هستند که تاثیر زیادی در شادابی و زیبایی پوست دارند و کم شدن آن ها در بدن باعث پیری پوست می شود. این چین و چروک ها هنگامی به وجود می آیند که افراد می خندد یا عضلات صورت آن ها منقبض می شوند.

گودی ها نشان دهنده پیری است و بسیاری از مردان و زنان به دنبال راه هایی برای خلاص شدن از این چین و چروک ها هستند. گودی ها در سنین 20 تا 30 سالگی ایجاد می شود و بعد از 30 سالگی چین و چروک ها عمیق تر می شوند. به همین خاطر بهترین زمان برای درمان گودی با تزریق فیلر بین 20 تا 30 سالگی است.

زمانی که پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد، چین و چروک هایی روی پوست ظاهر می شود که بیشتر آن ها در اطراف چشم دیده می شود. از دلایل ایجاد گودی پلک زدن های زیاد و حرکت دادن بیش از اندازه پوست اطراف چشم است که باعث شل شدن پوست و به وجود آمدن چین و چروک اطراف چشم در جوانی می شود. استفاده کردن از دخانیات و مصرف الکل باعث کم شدن گردش خون در اطراف چشم می شود و میزان پروتئین های مورد نیاز در این ناحیه را کم می کند. این اتفاق باعث به وجود آمدن خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم و گود افتادن ناحیه زیر چشم می شود.

قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید باعث می شود تا افراد به طور ناخودآگاه چشم های خود را جمع کنند. این روش در طولانی مدت باعث به وجود آمدن چین و چروک اطراف چشم می شود. به همین خاطر اگر که مدت زمان زیادی را بیرون از خانه و در معرض نور خورشید هستید از ضد آفتاب استفاده کنید. یکی دیگر از دلایل به وجود آمدن گودی زیر چشم بیشتر شدن سن، مشکلات ژنتیکی، مشکلات خواب، آلرژی است. استرس و اضطراب زیاد از دلایل به وجود آمدن چین و چروک های پوستی در اطراف چشم است.

انواع فیلر زیر چشم

فیلر زیر چشم انواع متفاوتی دارد که در ادامه به آن می پردازیم :

اسید پلی ال لاکتیک :

اسید پلی ال لاکتیک یک ماده سازگار با بافت زنده است که باعث تولید کلاژن می شود و در از بین رفتن سیاهی و گودی زیر چشم تاثیر زیادی دارد.

هیالورونیک اسید :

هیالورونیک اسید یکی از بیشترین فیلرهای زیر چشم است که به طور طبیعی در بدن پیدا می شود و باعث تحریک تولید کلاژن در پوست می شود و به همین خاطر به از بین رفتن سیاهی، تورفتگی ها و خطوط زیر چشم کمک می کند و نتیجه طبیعی دارد. هزینه فیلر زیر چشم از نوع هیالورونیک اسید، مقرون به صرفه و مناسب است.

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم :

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم، فیلر پوستی سازگار با بافت زنده است که از فسفات و کلسیم ساخته شده است و به تحریک و تولید کلاژن در پوست کمک می کند، از بافت های همبندی محافظت می کند و باعث تاثیرات در حجم دهی می شود.

چه کسانی نمی توانند فیلر زیر چشم تزریق کنند؟

تزرق فیلر به زیر چشم برای برخی از افراد گزینه درمانی خوبی نیست. بعضی از اشخاص به دلایل متعددی، نتایج خوبی از این روش نمی گیرند. کاندیدای نامناسب تزریق فیلر زی چشم، شامل موارد زیر هستند:

  • کسانی که دچار بیماری های خودایمنی از جمله لوپوس، روماتیسم و… هستند.
  • خانم هایی که دوران بارداری و شیردهی را می گذرانند.
  • افرادی که درگیر بیماری های آسم و آلرژی های شدید هستند.
  • کسانی که درگیر مشکلات انعقاد خون می باشند و داروهای ضدانعقاد خون از جمله آسپرین و وارفارین مصرف می کنند.
  • اشخاصی که در گذشته دچار سکته مغزی و یا قلبی شده اند.
  • افرادی که به بیماری های قلبی و دیابت مبتلا هستند.
  • کسانی که در شش ماه اخیر، داروی راکوتان استفاده کرده اند، چون مصرف این دارو ممکن است باعث ایجاد اسکار شود.
  • افرادی که حتی با تزریق ژل به لب های خود، دچار حساسیت و مشکلات پوستی می شوند.

فیلر زیر چشم بهتر است یا مزوتراپی؟

تزریق فیلرهای مخصوص زیر چشم می توانند نتایج ملموس و بهتری داشته باشند، ولی دوام چندانی ندارند. از سوی دیگر، مزوتراپی به‌عنوان یک تکنیک درمانی پیش‌رونده، نه‌تنها بر تغذیه پوست تأثیر می گذارد بلکه می تواند به بهترشدن ظاهر و بافت و ساختار پوست کمک بزرگی کند. بااین‌وجود، برای گرفتن نتایج بهتر از مزوتراپی، باید جلسات بیشتری نسبت به تزریق فیلر چشم طی شود. انتخاب بین فیلرهای زیر چشم یا مزوتراپی به موقعیت، نتایج مورد انتظار و خواسته های شخصی وابسته است.

تزریق فیلر زیر چشم در بارداری

هیچ‌گونه عوارض جانبی برای تزریق فیلر به زیر چشم در دوران شیردهی و بارداری ثبت نشده است. بااین‌وجود، متخصصان این گونه بیان می کنند که در این مدت، از انجام هرگونه جراحی زیبایی و تزریق هر ماده ای به پوست خودداری کنید. در کل، تزریق فیلر به زیر چشم در دوران بارداری مستلزم صحبت با یک دکتر متخصص است. در واقع زمانی که یک خانم باردار است، باید به این موارد توجه زیادی داشته باشد. در برخی موارد، تزریق فیلر به زیر چشم باعث رخ‌دادن مشکلات و عوارض بدی مانند عفونت، التهاب، خونریزی و آسیب به بافت های حوالی آن می شود. در ضمن، این مسئله می تواند در روند طبیعی بارداری اختلال ایجاد کند. ازاین‌رو، صحبت با یک دکتر متخصص پزشک پیش از تزریق فیلر در این دوره بسیار مهم است.

آیا تزریق فیلر زیر چشم روش ایمنی است ؟

فیلرهای هیالوریونک اسید که برای زیر چشم استفاده می شوند مورد تائید سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) است و به همین دلیل تزریق فیلر زیر چشم روش ایمنی است و اگر توسط پزشک باتجربه انجام شود و طوری تزریق شود که به رگ های خونی آسیب نرسد عوارضی ندارد زیرا تزریق به این رگ ها باعث آسیب هایی مانند کور شدن افراد را به همراه دارد. بعضی از افراد امکان دارد به این مواد حساسیت داشته باشند و یا در ناحیه تزریق امکان دارد عفونت به وجود بیاید. به همین خاطر سعی کنید در انتخاب پزشک دقت کنید تا این گونه مواردی برای شما اتفاق نیفتد.

پیشگیری از گودی زیر چشم :

برای این که بتوانید از گودی زیر چشم جلوگیری کنید باید اقداماتی را انجام دهید که در ادامه به آن می پردازیم :

  • مرطوب نگه داشتن پوست صورت
  • ورزش و ماساژ صورت
  • پاکسازی پوست
  • استفاده از کرم دور چشم
  • استفاده کردن از روغن های گیاهی تاثیر گذار در کم شدن چین و چروک های دور چشم
  • استفاده از کرم ضد آفتاب
  • حرکت ندادن بیش از اندازه اعضای صورت به ویژه چشم و ابروها
  • تامین کردن ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن

چه افرادی برای تزریق فیلر زیر چشم مناسب هستند ؟

سیاهی زیر چشم ژنتیکی است، اما عواملی مثل بیشتر شدن سن، کمبود خواب، استفاده ناکافی مایعات یا وجود رگ‌های خونی می‌توانند در گودی و سیاهی زیر چشم نقش داشته باشند. تزریق فیلر زیر چشم روشی بی خطر و کم خطر می باشد و افرادی که از سیاهی یا گودی زیر چشم ناراضی هستند می توانند از این روش استفاده کنند. افرادی که می توانند از این روش استفاده کنند افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی، افراد زیر 18 سال، افراد مبتلا به مشکلات خون ریزی، خانم های باردار و شیرده، افرادی که نسبت به مواد تشکیل دهنده فیلرها حساسیت دارند، افرادی که به دیابت مبتلا هستند.

آیا فیلر زیر چشم درد دارد ؟

فیلر زیر چشم با استفاده از سوزن های ظریف صورت می گیرد دردی وجود ندارد و لحظه ورود سوزن به پوست امکان دارد کمی سوزش داشته باشد و میزان درد کم است که می توان آن را تحمل کرد. آستانه تحمل درد در هر فردی فرق دارد و بعضی افراد پوست نازک‌تر و حساس‌تری دارند و پزشک امکان دارد از کرم بی حسی کننده در ناحیه تزریق استفاده کند تا راحتی بیشتری به وجود بیاید.

مزایای فیلر زیر چشم :

فیلر زیر چشم مانند روش های دیگر دارای مزایا و معایبی است. این روش می تواند باعث بهتر شدن ظاهر صورت افراد شود و گودی و تیرگی زیر چشم آن را از بین ببرد. از مزایای این روش غیرتهاجمی بودن این روش است و بعد از انجام عمل نیاز به بستری شدن در بیمارستان نیست؛ درمان سریعی دارد و زمان زیادی طول نمی کشد؛ بدون درد و بی‌خطر است؛ هنگامی که نتیجه مناسبی از ای روش نگرفتید پزشک می تواند این نتیجه را برگرداند؛ ظاهر کلی صورت را بهتر می کند و از به وجود آمدن ظاهری خسته در شما پیشگیری می کند؛ پرکننده های اسید هیالورونیکی که از مواد طبیعی استفاده می شود با گذشت زمان در بدن حل می‌شوند؛ راه حلی برای از بین رفتن کیسه های زیر چشمی و ناحیه های تیره موجود در این ناحیه را ایجاد می کند.

مدت ماندگاری در فیلر زیر چشم چقدر است ؟

فیلر زیر چشم به تدریج جذب پوست می شود و نتیجه آن با از بین رفتن کبودی و تورم در ناحیه تزریق مشخص می شود اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که پرکننده زیر چشم نتیجه همیشگی ندارد و برای بهترین نتیجه باید تزریق را تکرار کنید. پایداری نتیجه به نوع پرکننده و میزان تیرگی و چین و چروک بستگی دارد، اما به طور کلی فیلر حداقل 6 ماه دوام دارد. فیلرهای هیالورونیک اسید، 9 ماه تا 1 سال ماندگاری دارند، فیلرهای اسید پلی ال لاکتیک، 2 سال ماندگاری دارند، فیلرهای هیدروکسی لاپاتیت کلسیم، 12 تا 18 ماه ماندگاری دارند. هر چه ماندگاری فیلر بیشتر از بقیه فیلرها باشد، هزینه فیلر زیر چشم افزایش می یابد.